Pablo Software Solutions

                                  
PORADNIA WYDAJE OPINIE W SPRAWIE:


1.     osiągnięcia gotowości szkolnej przez dziecko w wieku 6 lat, które odbywa roczne przygotowanie   
       przedszkolne poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym;
2.    wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;
3.    odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
4.    powtarzania klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej;
5.    zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego;
6.    objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
7.    dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb   
       psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne 
       trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;
8.    dostosowania warunków i formy przeprowadzenia sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do
       indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w
       uczeniu się (dysleksję rozwojową);
9.    dostosowania warunków i formy przeprowadzenia egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych 
       potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję
       rozwojową);
10.  dostosowania warunków i formy przeprowadzenia egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do
       indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w
       uczeniu się (dysleksję rozwojową);
11. dostosowania warunków i formy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb
       psychofizycznych absolwenta;
12. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
13. przyjęcia ucznia gimnazjum do  oddziału przysposabiającego do pracy;
14. przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego,
      liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły
      zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi
      możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;
15. udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób nie mających 16 lat, które    
      nie ukończyły gimnazjum;
16. braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
17. objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu w formie:
-  zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
-  zajęć logopedycznych;
-  zajęć o charakterze terapeutycznym;
18. objęcia ucznia/wychowanka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce w formie:
-  zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
-  zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
-  zajęć logopedycznych;
-  zajęć socjoterapeutycznych;
-  zajęć o charakterze terapeutycznym;
-  nauczania w klasie wyrównawczej;
-  nauczania w klasie terapeutycznej;
19. udziału w indywidualnych zajęciach specjalistycznych w zakresie terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych, usprawniających ruchowo, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, przygotowujących dzieci i młodzież do samodzielności w życiu społecznym w specjalnym ośrodku





ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ ORZEKA O POTRZEBIE:



1.  nauczania indywidualnego
2.  kształcenia specjalnego                      
3.  zajęć rewalidacyjno-wychowawczych             
4.  wczesnego wspomagania rozwoju dziecka