PORADNIA WYDAJE OPINIE W SPRAWIE:
1. osiągnięcia gotowości szkolnej przez dziecko w wieku 6 lat, które odbywa roczne przygotowanie
przedszkolne poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym;
2. wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;
3. odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego;
4. powtarzania klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej;
5. zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego;
6. objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej;
7. dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb
psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne
trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;
8. dostosowania warunków i formy przeprowadzenia sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do
indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w
uczeniu się (dysleksję rozwojową);
9. dostosowania warunków i formy przeprowadzenia egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych
potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję
rozwojową);
10. dostosowania warunków i formy przeprowadzenia egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do
indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w
uczeniu się (dysleksję rozwojową);
11. dostosowania warunków i formy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb
psychofizycznych absolwenta;
12. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
13. przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
14. przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego,
liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły
zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi
możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;
15. udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób nie mających 16 lat, które
nie ukończyły gimnazjum;
16. braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
17. objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu w formie:
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
- zajęć logopedycznych;
- zajęć o charakterze terapeutycznym;
18. objęcia ucznia/wychowanka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce w formie:
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
- zajęć logopedycznych;
- zajęć socjoterapeutycznych;
- zajęć o charakterze terapeutycznym;
- nauczania w klasie wyrównawczej;
- nauczania w klasie terapeutycznej;
19. udziału w indywidualnych zajęciach specjalistycznych w zakresie terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych, usprawniających ruchowo, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, przygotowujących dzieci i młodzież do samodzielności w życiu społecznym w specjalnym ośrodku
ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ ORZEKA O POTRZEBIE:
1. nauczania indywidualnego
2. kształcenia specjalnego
3. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych
4. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL